ליווי דיירים בפרויקטים של תמ"א 38

חיבורים עסקיים – חיבור בין משקיעים ויזמים
2 בינואר 2017
ניהול פיננסי של קבוצות רכישה
2 בינואר 2017

ההחלטה להתחיל בתהליך של תמ"א 38 בבניין מגורים בו יש ערב רב ומגוון של דיירים, ביניהם עולים חדשים, קשישים, משפחות עם ילדים או סטודנטים צעירים והוללים, היא החלטה שאינה קלה ואינה פשוטה לאף ועד בית ולאף אסיפת דיירים וכאשר כבר מחליטים לאשר תהליך שכזה, הרי שמטרת כולם היא להגיע אל נקודת הסיום במהירות הרבה ביותר, ביעילות הרבה ביותר ובנוחות הרבה ביותר תוך צמצום, למינימום הכרחי, של פגיעה באיכות החיים, בשגרת החיים וברמת החיים של הדיירים.

הבירוקרטיה והטכנוקרטיה הנדרשות על מנת להתקדם בהליכים לקבלת אישורים לפרויקט תמ"א 38 או לפרויקט מסוג פינוי- בינוי (תמ"א 38/2), שלא לדבר על מציאת החברה הראויה והמתאימה לביצוע הפרויקט בפועל, הן מורכבות ומסובכות לכל אדם, ובטח כאשר מדובר על אנשים שאינם מנוסים ואינם בקיאים ברזי התהליך ולכן, מציאת חברה המתמחה בליווי דיירים בפרויקטים של תמ"א 38, ושל פרויקטי נדל"ן דומים ומקבילים, היא הדרך הנכונה והאיכותית ביותר להפוך מבניין ישן, מוזנח ומט ליפול לבניין חדש, מודרני ומשודרג, המותאם לצרכי השעה מבחינת מבנה ותשתיות ואשר ערכו הנומינלי עולה, עשרות מונים, על ערכו הקודם ובדיוק בעניינים אלו מתמחה חברת "כלכלי פיננסים ויזמות בע"מ".

מהי המשמעות הפיזית של ליווי דיירים בפרויקטים של תמ"א 38? ובכן, חברת "כלכלי פיננסים ויזמות בע"מ" תערוך את המכרז בין הגופים השונים המבצעים פרויקטים שכאלו, תנתח את ההצעות ותביא אותן לאישור הדיירים או הועד הנבחר, תוך המלצה על ההצעה האפקטיבית והראויה ביותר הן מבחינת עלויות והן מבחינת תועלת כלכלית עבורם, החברה תלווה, באופן צמוד והדוק, את מהלך הפרויקט ובכך תמנע מצב של חוסר אונים של הדיירים חסרי הניסיון והידע אל מול קבלן מבצע ומנוסה. הידע והניסיון משחקים תפקיד מכריע בתחום הבנייה והנדל"ן וחשוב שמול הקבלן יעמוד גוף בלתי תלוי, חזק ומקצועי שיפעל למען הדיירים ואך ורק למענם.

גם מבחינת הוצאה כספית לקיחת גורם מקצועי כמו "כלכלי פיננסים ויזמות בע"מ" לשם ליווי דיירים בפרויקטים של תמ"א 38 היא החלטה מושכלת ונכונה. העלויות הכספיות הכרוכות בליווי ובייעוץ מקצועי אינן נופלות על כתפי הדיירים אלא עוברות לקבלן המבצע והוא זה שמממן אותן ואת פעילות "כלכלי פיננסים ויזמות בע"מ" כחלק מחוזה העבודה שנחתם.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות